HHUPC:
در هنگام نصب نرمافزار با پیغام خطای مبتنی بر عدم نصب Microsoft .Net Framewrork روبرو شدهام؟
از قسمت لینکهای نرمافزارهای کمکی استفاده کنید تا Microsoft .Net Framework در سیستم شما نصب گردد.
فولدر دیتابیس برنامه در چه مسیری ذخیره خواهد گردید؟
در مسیری که برنامه نصب شده است.
در برنامه پورت مورد نظر برای قرائت مشاهده نمیشود؟
درایور مبدل مورد استفاده نصب شود. بدین منظور میتوان از قسمت لینک های نرم افزارهای کمکی استفاده کرد.
پس از اجرای کد فعالسازی دکمه تایید روشن نمیشود؟
در ابتدا کد سخت افزاری رو چک کنید که مبادا تغییر کرده باشد. در صورت تغییر کد توجه داشته باشید که هیچگونه سختافزاری از جمله فلش به سیستم متصل نباشد. در اینصورت سختافزار جانبی را جدا کرده و مجددا اقدام به دریافت کد راهانداز فرمائید.
کنتور قرائت نمیشود؟
برای قرائت کنتور با توجه به اینکه مدل کنتور مربوطه 207 و یا 303 باشد، بایستی از فلگ متناسب استفاده کرد. برای اطلاع با شرکت رهروان سپهر اندیشه تماس بگیرید.
SABAC&H:
با اجرای برنامه پیغام اتمام لایسنس برنامه مشاهده میشود؟
با کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید و درخواست صدور کد فعالسازی نمایید.
با باز کردن برنامه خطای برقراری ارتباط با پایگاه داده نمایش داده میشود؟
با کارشناسان خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید.
در برنامه پیغام “کارتخوان متصل نمیباشد “ نمایانگر میشود؟
درایورهای مربوط به کارتخوان را چک کنید. این درایورها در فولدر برنامه که به شما تحویل داده شده است؛ وجود دارند.
سیستم، دانگل را شناسایی نمیکند؟
بعد از اطمینان از اینکه دانگل از نظر سختافزاری مشکلی ندارد، درایور آن را بررسی کنید. این درایور در فولدر برنامهای که به شما تحویل داده شده است وجود دارد.
در صورت مشاهده خطاهای ویندوزی و یا مربوط به آفیس چه اقدامی باید انجام داد؟
از آنجایی که دلایل مختلفی ممکن است باعث بروز مشکلات اینچنینی شوند، بعد از نصب نرم افزار Any Desk و داشتن اتصال اینترنت، با همکاران خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید تا مشکل شما را برطرف نمایند.
کنتور 207:
رله کنتور فرمان قطع داده یا برق مشترک شده است.
نمایشگر کنتور را بررسی نمایید. در صورتیکه فلگ (∇) 1 روشن باشد کنتور دستور قطع داده است. علت قطع را از برچسب راهنمای کنتور یا از توضیحات زیر میتوانید دریابید.
- در صفحه نمایش روی کنتور فلگ F1 روشن شده است.
این بدین معنی است که کنتور برق را قطع نموده است.
- در صفحه نمایش روی کنتور فلگ F2 روشن شده است.
قطع برق به دلیل برداشت بیش از حقآبه میباشد.
- در صفحه نمایش روی کنتور فلگ F3 روشن شده است.
قطع برق به دلیل اتمام تاریخ اعتبار است.
- در صفحه نمایش روی کنتور فلگ F4 روشن شده است.
قطع برق به دلیل فرا رسیدن ساعت اوج مصرف میباشد.
- در صفحه نمایش روی کنتور فلگ F5 روشن شده است.
قطع برق به دلیل تجاوز از دیماند مجاز است.
کنتور 303:
رله کنتور فرمان قطع داده یا برق مشترک شده است؟
نمایشگر کنتور را بررسی نمایید. در صورتی که فلگ (∇) 3 روشن باشد؛ کنتور دستور قطع داده است. علت قطع را از برچسب راهنمای کنتور و با زدن دکمه بالای کنتور می توانید دریابید.
فلگهای کنتور روشن شده است…
علت روشن شدن هر یک از فلگ های کنتور به شرح زیر است.
- در صفحه نمایش روی کنتور “فلگ F1 روشن شده است.“
این فلگ نمایانگر وضعیت تعرفههای استاندارد و سفارشی میباشد.
- در صفحه نمایش روی کنتور “فلگ F2 روشن شده است“
این فلگ نمایانگر خطای مفهومی در تنظیم منوی نمایش میباشد.
- در صفحه نمایش روی کنتور ” فلگ F3 روشن شده است“
این فلگ وضعیت رله اصلی را مشخص میکند. با روشن بودن آن متوجه دستور قطع توسط کنتور خواهید شد.
- در صفحه نمایش روی کنتور ” فلگ F4 روشن شده است“
این فلگ وضعیت رله خازنی را مشخص میکند.
- در صفحه نمایش روی کنتور ” فلگ F5 روشن شده است“
این فلگ نمایانگر وجود هشدار میباشد. با قرائت کنتور میتوانید هشدارها را ببینید.
- در صفحه نمایش روی کنتور“ فلگ F6 روشن شده است“
این فلگ وضعیت ارتباط با یک دستگاه جانبی را نشان میدهد. در صورت روشن بودن ارتباط دارد و در صورت چشمک زدن در حال تبادل اطلاعات میباشد.
- در صفحه نمایش روی کنتور ” فلگ F7 روشن شده است“
این فلگ نمایانگر هشدار تعویض باتری میباشد.
- بر روی صفحه نمایش کنتور پیغام atr sc” مشاهده میشود“
این پیغام به این معنی است که احتمالا کارت هوشمند کنتور معیوب است. در ابتدا از سالم بودن کارت خود اطمینان حاصل فرمایید. در صورتیکه امکان صحتسنجی کارت را نداشتید؛ از کارت سالم کنتور دیگری استفاده کنید که در این صورت خطای C7 را روی کنتور مشاهده خواهید کرد. اگر کماکان خطای atr error را مشاهده کردید؛ کنتور را برای بررسی بیشتر به این شرکت ارسال کنید.
- بر روی صفحه نمایش کنتور پیغام “Error C0 مشاهده میشود“
کارت کنتور سوخته است. کارت المثنی باید صادر گردد.
- بر روی صفحه نمایش پیغام“ Error C7مشاهده میشود“
کنتور سالم است ولی کارت وارد شده مربوط به این کنتور نیست.
HHU
رمز عبور کاربری مورد استفاده خود را فراموش کردهام. چه اقدامی باید انجام داد؟
با هماهنگی مدیر مربوطه به اصلاح رمز عبور و یا ایجاد کاربر جدید اقدام کنید.
در هنگام کار با دستگاه، پیغام پر بودن حافظه دستگاه به صورت مداوم برروی صفحه نمایش ظاهر میشود و ادامه کار را سخت میکند. در این صورت چه باید کرد؟
بایستی حافظه دستگاه را تخلیه کنید و در صورت لزوم با همکاران خدمات پس از فروش شرکت تماس حاصل فرمائید تا شما را راهنمایی نمایند.
در صورت بروز عدم امکان قرائت کنتور 207 چه اقداماتی را باید مدنظر قرار داد؟
ابتدا دقت کنید که آیا با برنامه مناسب اقدام به قرائت کردید یا خیر. سپس فلگی که استفاده میکنید را چک کنید و مشاهده نمائید که آیا برای قرائت 207 مناسب میباشد یا خیر. توجه داشته باشید که دکمه پشت SNAP ON بایستی در حالت off باشد. در صورتی که همه موارد را بررسی کردید و مسئله برطرف نگردید؛ با همکاران خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید.
در صورت بروز عدم امکان قرائت کنتور 303 چه اقداماتی را باید گام به گام دنبال نمود؟
ابتدا دقت کنید که آیا با برنامه مناسب اقدام به قرائت کردید یا خیر. سپس فلگی که استفاده می کنید را چک کنید و ببینید که آیا برای قرائت 303 مناسب می باشد یا خیر. توجه داشته باشید که دکمه پشت SNAP ON بایستی روی off باشد.در صورتی که همه موارد را بررسی کردید و مسئله حل نشد با همکاران خدمات پس از فروش شرکت تماس بگیرید.
هنگام تخلیه HHU به کامپیوتر و یا لپ تاپ، سیستم HHU را شناسایی نمیکند.
درایور Windows Mobile Device Center را بر روی سیستم خود نصب نمائید. در صورت نیاز میتوان از قسمت لینک نرمافزارهای کمکی سایت استفاده کنید.
فرآیند خرید و نصب کنتور هوشمند آب و برق شامل چه مراحلی است؟
- در صورت در اختیار نداشتن کنتور، مراجعه به امور آب جهت تعیین وضعیت مشترک(در حالت فراهم بودن کنتور، انجام امور مربوط به تمدید پروانه انجام خواهد شد.)
- مراجعه به دفتر پیشخوان به همراه مدارک مورد نیاز ( کارت ملی، قبض برق، پروانه بهرهبرداری و…)
- ثبت نام مالک چاه
- صدور پیش فاکتور
- تسویه پیش فاکتور
- عقد قرارداد فیمابین در دفتر پیشخوان
- ساخت تابلو مدار فرمان، تامین کنتور متناسب با قدرت الکتروپمپ چاه
- مراجعه نصاب، نصب و راهاندازی کنتور تا 21 روز بعد
- اخذ تائیدیه نصب و راهاندازی در سامانه جامع از کارشناس امور آب
کنتور هوشمند آب و برق را چگونه میتوان خریداری نمود؟
به دو طریق خرید کنتور هوشمند آب و برق امکانپذیر میباشد:
روش اول: برای تهیه کنتور هوشمند نخست میبایست آدرس نزدیکترین دفتر پیشخوان مربوطه (نماینده اجرایی شرکت) را از امور آب شهرستان خود، کسب نموده و به دفتر پیشخوان مراجعه نمایید. در هنگام مراجعه، نماینده چاه باید کارت ملی، آخرین قبض برق و پروانه بهرهبرداری را به همراه داشته باشد و ثبت نام خود را انجام نماید. با گرفتن پیش فاکتور و تسویه آن، قرارداد مابین شرکت رهروان سپهر اندیشه و مشترک برقرار میگردد. حداکثر تا بیست و یک روز کاری پس از عقد قرارداد، نصاب برای نصب و بهرهبرداری کنتور هوشمند آب و برق مراجعه مینماید. مشترک پس از نصب کنتور، همراه کارت به امور آب شهر خود مراجعه مینماید. (فرآیند رایج خرید هم اکنون در شرکت رهروان سپهر اندیشه، این روش میباشد.)
روش دوم: در حال حاضر در برخی استانها بنا به دلایلی (از جمله طولانی شدن مکاتبات با آب منطقهای استان)، دفاتر پیشخوان هنوز دایر نشده است. در این استانها، مشتریان میتوانند با تماس با نمایندگان شرکت که اسامی و راههای ارتباطی آنها در سایت شرکت (بخش دفاتر فروش) در دسترس میباشند، ارتباط حاصل نموده و کنتور هوشمند مدنظر خود را تهیه نمایند. (تنها در جند استان محدود این مدل خرید اجرا میگردد)
تسویه مالی پیش فاکتور چگونه انجام میپذیرد؟ آیا امکان استفاده از تسهیلات و چک بانکی مهیا میباشد؟
روش اول: در دفاتر پیشخوان یک پایانه فروش (POS) متعلق به شرکت رهروان سپهر اندیشه موجود میباشد. برای تسویه نقدی پیش فاکتور، مشترکان می توانند از طریق پایانه موجود مبلغ مورد نظر را واریز نمایند یا از طریق پرداخت بانکی پیش فاکتور خود را تسویه نمایند. اما برخی استانها موجود می باشند که در آنها 50 درصد مبلغ پیش فاکتور را به صورت نقدی و پنجاه درصد مابقی را یک فقره چک دو ماهه دریافت میکنند.( یا دو فقره چک یک ماهه)
روش دوم: در برخی از استانها، سازمان آب منطقهای استان مستقلا با بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی موافقت نامه ای را برقرار نموده است، که به واسطه آن، بانک کشاورزی تسهیلاتی را مستقیما به کشاورزان در ازای خرید و نصب کنتور هوشمند اعطا مینماید. اگر این امکان در استانی برقرار باشد، می توان از این طریق تسویه پیش فاکتور را پرداخت نمود.
لازم به توضیح این نکته ضروری میباشد که برای تسویه مالی پیش فاکتور، در هر استان میبایست با نمایندگان مستقر در دفاتر پیشخوان مذاکره نمود و از شرایط و نحوه پرداخت پیش فاکتور مطلع گردید.
مدت زمان اعتبار پیش فاکتور صادره، چند روز کاری میباشد؟
پیش فاکتور صادره از جانب شرکت رهروان سپهر اندیشه به مدت دو روز کاری معتبر خواهد بود. با به اتمام رسیدن مدت زمان مذکور، مشترکان برای صدور پیش فاکتور جدید، می بایست به دفاتر پیشخوان مستقر در شهر خود مراجعه نمایند.
متصدیان نصب کنتور هوشمند آب و برق چه مدت زمانی پس از عقد قرارداد جهت نصب کنتور مراجعه مینمایند؟
متصدیان نصب کنتور هوشمند آب و برق به مدت 21 روز کاری فرصت خواهند داشت که اقدام به حضور و نصب و راهاندازی کنتور هوشمند نمایند. در صورتی که با توجه به حجم کاری در زمانهای پیک نصب، مدت زمان مذکور طولانیتر گردد، خریداران برای پیگیری از زمان نصب کنتور خود میتوانند با شماره تلفنی که در برگه پیش فاکتور درج گردیده است، تماس حاصل نموده و اطلاعات لازم را از این طریق کسب کنند.
در صورت تفاوت مبالغ دریافتی با پیش فاکتور صادره، هزینه پرداختی چگونه عودت داده میشود؟
اقلامی که در پیش فاکتور قیمت آنها محاسبه و درج میگردد؛ عبارتند از: کنتور هوشمند، تابلو برق، مودم (در برخی از استانها) و مبلغ کابل مصرفی که به صورت علیالحساب تعیین میگردد. اقلام کنتور، تابلو برق و مودم همواره قیمت ثابتی داشته و تغییری نخواهند داشت. تنها عاملی که باعث تفاوت مبلغ پیش فاکتور با هزینه نهایی خواهد گردید، میزان استفاده از کابل مصرفی با توجه به موقعیت چاه و شرایط نصب میباشد. به این منظور در پیش فاکتور صادره هزینه پرداختی برای کابل مصرفی به صورت علیالحساب ( 5متر) محاسبه میگردد. با اتمام نصب، متصدی مربوطه با ارائه و ارسال صورت جلسهای برای شرکت، میزان کابل مصرفی را تعیین مینماید. با توجه به شماره کارت بانکی موجود در پروفایل خریدار، اگر مبالغی بیش از خدمات، پرداخت گردیده باشد؛ توسط تیم مالی شرکت رهروان سپهر اندیشه به شماره کارت مذکور عودت داده می شود و به مشترک اطلاع رسانی میشود.
آیا امکان خرید از طریق سامانه ستاد ایران فراهم می باشد؟
بله. با توجه به عضویت شرکت رهروان سپهر اندیشه در سامانه ستاد ایران و ثبت محصولات تولیدی این شرکت در آن سامانه، امکان خرید و یا درخواست استعلام و مناقصه در داخل این سامانه برای دستگاههای تولیدی و شرکتهای صنعتی امکانپذیر میباشد.
آیا انتخاب نوع کنتور هوشمند، ارتباطی با قطر لوله آبده دارد؟
قطر لوله آبدهی چاه برای کنتورهای حجمی، الکترومغناطیس و کنتورهای حجمی مکانیکی (WI) اهمیت دارد، به علت فلومتری که بر روی لوله نصب میگردد. اما در کنتورهای هوشمند آب و برق تنها عامل مهم قدرت الکتروپمپ (بر حسب اسب بخار،کیلووات، آمپر) میباشد. نوع کنتور و تابلو برقی که در پیش فاکتور برای مشترک انتخاب میگردد، صرفا بر اساس قدرت الکتروپمپ تعیین میگردد. (توان مصرفی الکتروپمپ در قبض برقی که مشتریان به هنگام ثبت نام به نمایندگان شرکت در دفاتر پیشخوان تحویل می دهند،درج گردیده است.) کنتور هوشمند و تابلو و الکتروپمپ بکار گرفته شده در چاه ارتباط مستقیمی با یکدیگر برقرار میکنند که تمامی مختصات فنی نصب، اجرا و بهرهبرداری وابسته به این سه عامل میباشد و بالتبع قیمت کنتور، تابلو و کابل مصرفی نیز بر اساس ارتباط این سه پارامتر و قدرت الکتروپمپ تعیین میگردد.
با وجود نصب تابلو راه انداز کنتور، چه نیازی به خرید و نصب تابلو جدید و مجزا میباشد؟
تابلوهای موجود و نصب شده بر روی چاه ها مانند تابلو راه انداز الکتروپمپ یا تابلو زیر ترانس شرکت توزیع برق، به لحاظ اجرایی(نداشتن مدار فرمان، عدم دسترسی، نبود فضای کافی و … ) این امکان را فراهم نخواهد کرد که بتوان کنتور هوشمند را در آن تعبیه و بهره برداری نمود. کنتور هوشمند آب و برق، مستقلا نیز به نصب یک تابلو برق سه فاز دارای مدار فرمان قطع را دارد. اگر این تابلو برای کنتور هوشمند تامین نگردد، امکان بهره برداری از کنتور هوشمند آب و برق روشن فراهم نخواهد گردید و کنتور مذکور کارایی مربوطه را از دست خواهد داد.
تفاوت بین کنتور هوشمند آب و برق با سایر کنتورهای مشابه در بازار چیست؟
نام محصول |
شرکت |
مشخصات فنی قابل مقایسه |
|||||
طول عمر |
تاثر پذیری از کیفیت آب |
هزینه نصب و راه اندازی |
هزینه تعمیرات و نگهداری |
امکان دستکاری و ایجاد خطا |
|||
کنتور هوشمند آب و برق | رهروان سپهر اندیشه |
20 سال |
ندارد |
کم |
کم |
تقریبا غیر ممکن |
|
کنتورهای مکانیکی | تولید کنندگان داخلی و خارجی |
5 سال |
دارد |
زیاد |
زیاد |
زیاد |
|
کنتورهای آلتراسونیک/ الکترومغناطیسی | تولید کنندگان داخلی و خارجی |
3 سال |
دارد |
زیاد |
زیاد |
زیاد |